Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Chęcinach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3091739
    • Do końca roku: 243 dni
    • Do wakacji: 50 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-05-02

    Imieniny: Longiny, Toli

Certyfikat Szkoły Myślenia Pozytywnego_dla_Szkoły Podstawowej w Chęcinach

Szkoła Podstawowa im. J. Kochanowskiego w Chęcinach
 „Szkołą Myślenia Pozytywnego”

 

Mamy przyjemność zakomunikować, iż Szkoła Podstawowa im. J. Kochanowskiego w Chęcinach uzyskała certyfikat „Szkoły Myślenia Pozytywnego 2018”.

Projekt „Myślę pozytywnie”, czyli „Program kompleksowego wsparcia dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli w zakresie profilaktyki zdrowia psychicznego oraz upowszechniania wiedzy na jego temat”, był w naszej placówce wdrażany od stycznia 2018 roku.  

W tym okresie społeczność szkolna zaangażowana została w realizację różnorodnych zadań. Uczniowie m.in.: tworzyli prace literackie „Myślę pozytywnie – opowieści ze szkolnej ławki”, uczestniczyli w zajęciach wychowawczych – opracowywali instrukcję „Jak bezpiecznie spędzić wakacje”, projektowali grę pod hasłem „Dbam o siebie – dbam o innych”.

 

W działaniach zaproponowanych przez koordynatorów projektu zaangażowani zostali również rodzice uczniów, którzy uczestniczyli w specjalnie zorganizowanych spotkaniach z wychowawcami oraz pracownikiem Instytutu Edukacji Pozytywnej.

 

Nauczyciele – oprócz tego, iż koordynowali zadania wykonywane przez cały rok przez uczniów – pisali również listy „Moim uczniom jestem wdzięczny/ wdzięczna za…”.

 

Godnym uwagi jest fakt, iż Szkoła Podstawowa im. J. Kochanowskiego w Chęcinach w trosce o zdrowie psychiczne swoich wychowanków podejmuje różnorodne działania – także te, które nie zostały ujęte w opisywanym projekcie. Należy tu wymienić, np. Szkolny Tydzień Jeszcze Większej Życzliwości, który w tym roku szkolnym nosił tytuł: „100% życzliwości na 100-lecie niepodległości” i odbył się w dniach 19 – 23 listopada 2018r.. Niedawno także stworzono w szkole strefę ciszy „Cicholandię”, w której uczniowie mogą m.in. grać w gry planszowe, przeczytać książkę czy odpocząć.

Za całą pewnością otrzymanie certyfikatu nie oznacza zakończenia pracy nad wspieraniem zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

 

 

Szkolni koordynatorzy projektu